5 סיבות טובות לשלוח מנהלים לסדנת ODT

סדנת ODT (באנגלית Outdoor Training) היא מרחב אימוני לעובדים ומנהלים המתקיים בטבע, הרחק מנוחות המשרד הממוזג. חברות בכל העולם נוהגות לשלוח מנהלים חדשים, וגם מנהלים ותיקים ובכירים יותר, לסדנאות ODT הנמשכות מיום אחד עד מספר ימים.

כיצד סדנת ODT יכולה לעזור למנהלים להפוך לטובים יותר? מה עושה היציאה הזו החוצה, לאוויר הפתוח? במאמר זה נתאר 5 איכויות של סדנת ODT עבור מנהלים, 5 סיבות טובות להוציא את עצמך (או את המנהלים שלך) החוצה מהמשרד:

מנהלים בסדנת ODT

סיבה #1: מנהלים הופכים למנהיגים טובים יותר 

לא כל מנהל יודע להנהיג ובתוך שגרת העבודה השוטפת קשה מאוד ללמד מנהלים מנהיגות. ולא רק משום שאין לזה זמן, אלא כי התנאים פשוט לא מאפשרים – בין קירות המשרד נוצרות תבניות. קל למנהלים "לתפוס פיקוד" כי הסביבה המשרדית תומכת בהם. מה נותן למנהלים זכות להנהיג? התפקיד שלהם, המקום שלהם ב"סולם הארגוני".

בתופעה זאת יש כמובן יתרון כי זה נוטע בהם ביטחון, אולם טמונה בתופעה זו גם חיסרון גדול. מדוע? משום הפיתוי שקיים עבור מנהלים להישען על הסמכות הארגונית שלהם מתוקף התפקיד שמינו אותם להיות, ולא להתפתח למדרגה גבוהה יותר, שבה הם מפתחים סמכות טבעית מתוקף היותם מנהיגים.

השטח מוציא מאיתנו תכונות חבויות, ועבור מנהלים עם פוטנציאל להפוך למנהיגים נהדרים, סדנת ODT יכולה להיות הזדמנות מכוננת. באוויר הפתוח, כשמנהלים "מורידים את המדים" של הסמכות הארגונית, אז השרירים של הסמכות הטבעית יכולים באמת לבוא לידי ביטוי.

סיבה #2: הזדמנות ללמידה משמעותית על צוותים

בצבא "היינו חתומים" על טנק או על ציוד רגיש כזה או אחר. בעולם העסקי, מנהלים חתומים על צוות. התפקיד הייחודי של מנהלים, הוא שאת רוב העבודה שלהם הם עושים באמצעות הצוות הכפוף להם. עובדים, הביטוי של הערך שלהם בארגון הוא בעבודה שהם עושים. אצל מנהלים זה הפוך! הביטוי הכי מדויק לערך של מנהלים בארגון הוא בעבודת הצוות שלהם.

אחרי יום או מספר ימים באוויר הפתוח, תוך כדי גיבוש וביצוע משימות מאתגרות שמוציאות אדם מאזור הנוחות, הנה כמה דברים שמנהלים לומדים בסדנת ODT על צוותים:

  • איך לנהל ישיבת צוות בצורה טובה
  • איך למדוד הצלחה
  • איך לבנות מנגנון תקשורת אפקטיבי בצוות
  • איך להתמודד עם תחרות בצוות
  • איך לעודד סינרגיה ופרגון
  • מתי צריך לעשות שינוי בהרכב הצוות, ואיך לעשות את השינוי מתוך מנהיגות

סיבה #3: מנהלים לומדים לתקשר בעזרת גופם

סדנת ODT מוציאה מנהלים לטבע ומציבה אותם בסיטואציות משחקיות והרפתקניות, בהם הם נאלצים לתקשר יותר דרך שפת הגוף ופחות במילים. זהו אימון המעורר את הגוף ומחדד שרירים רדומים של תקשורת אפקטיבית. הנה כמה דברים שמנהלים לומדים בסדנת ODT על תקשורת:

  • איך להנחות אנשים אחרים ללא מילים
  • איך לבחור את מילותיך בקפידה (כי אין לך הרבה..) ועדיין להעביר את המסר
  • כיצד להניע אנשים בשפה לא מילולית
  • כיצד להגדיל את הביטחון העצמי שלי ושל אדם אחר באמצעות מחוות גוף ומילים מעצימות

סיבה #4: משתפרים בקבלת החלטות בתנאי אי ודאות

הטבע מוציא ממנהלים את החוש היצירתי והביטחון העצמי, הנדרשים להתמודדות בתנאי אי ודאות. האם מנהלים צריכים לקבל את כל המידע לפני קבלת החלטה? אם זה לא אפשרי, או לוקח יותר מדי זמן, כמה מידע מספיק כדי להחליט?  מה היחס הנכון בין שיקולים רציונליים לבין תחושות בטן? מה היחס הנכון בין הקשבה לעצות של אחרים ובין החלטה הנאמנה לקולך הפנימי? סדנת ODT באוויר הפתוח, למשל במשחק בעל מספר שלבים שמאפשר בכל רגע נתון הצצה למידע מוגבל, מתרגלת בדיוק את השרירים הללו, כדי לאמן מנהלים לא רק לשרוד אלא לשגשג בתנאים של אי ודאות. לחץ עשוי לגרום לאדם לקפוא במקום, לברוח או להתמודד באומץ. סדנת ODT מוציאה ממנהלים את האומץ ועוז הרוח החבוי בהם.

סיבה #5: מקבלים מבט חדש ומרענן על ניהול סיכונים

נודה על האמת, ניהול סיכונים בארגון זה לא דבר מרגש. הטבע האנושי הוא כזה שמה שלא מרגש אותנו נתפס לנו כפחות חשוב (זו הסיבה שמדינות מחייבות עובדים להפריש לפנסיה). אולם אין ספק שעבור מנהלים, היכולת לזהות ולנהל סיכונים היא דבר חשוב ביותר להצלחת הארגון. כיצד היציאה לשטח, לטבע, יכולה לתרום לתפיסה חדשה של מנהלים אודות ניהול סיכונים?

הנה כמה דברים שמנהלים לומדים בסדנת ODT על ניהול סיכונים:

  • איך להכין, ובמהירות, תכנית מגירה למקרה שתרחיש מסוים יקרה
  • איך לקיים דיון קבוצתי פורה אודות הסיכון שבחלופות שונות של פעולה
  • איך לאתר איומים פוטנציאליים וחסמים בדרך למטרה
  • איך לנטרל "רעשי רקע" העשויים להפריע לשטף העבודה

אנחנו ב – "OUTMIND" כאן לעזור למנהלים שלכם להשתפר! צרו קשר עוד היום לשיחת ייעוץ והתאמת צרכים לקראת סדנת ה-ODT הבאה שלכם.

חייגו 072-395-0747 או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: