חשיבות גיבוש מנהלים

תקשורת היא אחד מהגורמים החשובים לעבודה יעילה. כשעובדים שונים בארגון מדברים, חולקים רעיונות ומשתפים זה את זה, מקום העבודה מרוויח ולא רק. גם העובדים מרוויחים מתחושה נעימה יותר, אווירה טובה וכשהם נהנים לעבוד, התפוקה עולה. בכתבה זו נבחן את חשיבות גיבוש מנהלים וכיצד תשיגו זאת.

גיבוש צוות מנהלים

כל מנהל ומנהלת אחראיים על עובדים שנמצאים תחתם ועל שלל משימות במהלך היום. בשל אופי העבודה המנהלים יכולים לעמוד תחת לחץ רב, דרישות שלא מסתיימות וכיוון שהם האחראיים, הם עלולים להרגיש שהם מתמודדים עם כל אלה לבד. בארגונים גדולים וחברות המנהלים יכולים להסתייע זה בזה ושיתוף הפעולה ביניהם יכול להוביל לתהליכים יוצאי דופן.

לא טוב היות המנהל לבדו

מצד אחד, להגיע לעמדת הניהול יכולה להיות הגשמת חלום. מצד שני, לא פעם מדובר על עמדה בודדה. תחושה של הישגיות, הצלחה ושל רצון להגשים עוד מטרות, עלולה להתלוות ללחץ. אם המנהל מרגיש שאין לו עם מי לחלוק את הבעיות, הרעיונות והתהליכים שהוא נתקל בהם, חלק מהרעיונות לא יצאו לפועל ותחושת הבדידות עלולה לפגוע במנהל ובעבודה.

כשמנהלים חולקים רעיונות, בעיות, פתרונות, הם יכולים לעזור אחד לשני ולהגיע לשיתופי פעולה יוצאי דופן. שיתוף פעולה בין מחלקות שונות ושיפור התקשורת בניהן, הוא בסיס להצלחת הארגון ולכן חשוב כל כך להקפיד בכל מקרה לכך שהמנהלים יהיו מגובשים, שהם ירגישו בנוח לדבר זה עם זה ושיהיה להם למי לפנות בכל רגע נתון.

פעילויות גיבוש למנהלים

פעילות גיבוש למנהלים יכולה להיות מהנה מאד. בדרך כלל היא תתבצע במקום יום העבודה ומחוץ למקום העבודה הרגיל. קל יותר להיפתח ולהשתחרר כשמשנים את האווירה. לצד זאת, הפעילות יכולה לכלול מרכיבים שונים כמו פתרון חידות, מענה על אתגרים (פיזיים או מנטליים) ופעילויות אקטיביות ואחרות.

את תכנון הפעילות יש לבצע בהתאם למנהלים שעומדים להשתתף, לאופי מקום העבודה ובהתאם למטרות שמוגדרות מראש. בדרך כלל הפעילות תכלול את המאפיינים הבאים:

שיתוף פעולה

פעילויות גיבוש למנהלים ידרשו בדרך כלל שיתוף פעולה בין המנהלים בשלב מסוים וזאת לצד חוויה טובה שהמנהלים רוצים לקחת בה חלק.

חוויה

את יום הגיבוש או פעילות הגיבוש המנהלים יזכרו לזמן רב. המטרה של מקום העבודה היא להראות להם שהם חשובים ושהחוויה תמשיך איתם לזמן רב.

שינוי אווירה 

ישנה חשיבות רבה לשינוי האווירה. כאשר המנהלים יוצאים מהמשרדים וממקום העבודה הם מגלים זה את זה במקום שונה ויש להם הזדמנות להכיר צדדים שלא הכירו לפני כן.

תקשורת

הפעילות יכולה להיות בעלת הנחייה והיא יכולה להיות חוויה כאשר חלק ממנה תכלול אלמנטים שיובילו לשיפור התקשורת בין המנהלים.

מבנה ברור

פעילות גיבוש תהיה בעלת מבנה ברור. לא מדובר במפגש אקראי אלא פעילות חווייתית מתוכננת עם תוכן שמותאם למנהלים ולמטרות החברה.

4 עקרונות המפתח לעבודה מוצלחת

כשמקומות עבודה תוהים על חשיבות גיבוש מנהלים וכיצד פעילות או פעילויות משפיעות על ההתנהלות של החברה, התשובה לכך נמצאת בעקרונות המפתח. מנהלים שעובדים טוב יותר זה עם זה יוצרים סביבה נעימה יותר, פרודוקטיבית יותר והתוצאות באות לידי ביטוי בהיבטים רבים של החברה.

1. הכרות אישית

אין לצאת מנקודת הנחה שהמנהלים (או העובדים) מכירים זה את זה ברמה האישית. הכרות אישית מסייעת לעבודה המשותפת. כאשר קולגות רואים זה בזה כשני אנשים, בעלי תחומי עניין דומים (ולעתים שונים ומעניינים), עם מאפיינים ספציפיים, ההתנהלות בניהם שונה. עבודה עם אנשים מוכרים טובה יותר מאנשים שישנה תחושה של ריחוק בניהם.

2. שיפור התקשורת

פעילויות גיבוש מסייעות לשיפור התקשורת בין המנהלים. בדרך כלל מדובר על חוויה שיוצרת תקשורת ומקרבת בין המנהלים. כאשר המנהלים לומדים לפתור בעיות יחד, כשהם מעלים דיון וכשהם מביעים את דעתם ושומעים אחרים, התקשורת טובה יותר וזו ממשיכה איתם למקום העבודה. תקשורת טובה מסייעת לארגון ומשפרת תהליכים לאורך שנים.

3. פתרון בעיות

מנהלים צריכים להתמודד בכל רגע נתון עם בעיות שעולות. הבעיות יכולות להגיע מהשטח, מהעובדים והן יכולות להגיע "מלמעלה". כך או אחרת, עליהם להתמודד עם משימות רבות וכשהם מקבלים עוד כלים לפתרון בעיות וכשהם יודעים שיש להם במי להיעזר ולמי לפנות לעזרה, התייעצות וחשיבה משותפת, הפרודוקטיביות במקום העבודה עולה. יום גיבוש מסייע בתהליכי פתרון בעיות.

4. פיתוח יצירתיות

בהתאם לאופי פעילות הגיבוש, יתכן ויתבצעו תהליכים של פיתוח היצירתיות. פיתוח זה חשוב במיוחד כשישנו קושי בתחום זה ויש צורך לצאת מהקופסה כדי להוביל את הארגון למקומות טובים יותר. כמובן, יצירתיות יכולה לבוא מתוך המנהל אך היא יכולה להיות תוצאה של סיעור מוחין בין המנהלים. צוות מנהלים מגובש ייטה לשתף, לחשוב על רעיונות ולמצוא פתרונות יצירתיים.

נשמח לארגן לכם יום גיבוש חווייתי שהמנהלים לא יפסיקו לדבר עליו.

חייגו 072-395-0747 או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: