8 רעיונות לפעילות גיבוש לחברות

בעלי תפקידי מפתח בחברות וארגונים אשר עובדים עם צוות, מכירים את חשיבות הגיבוש. צוות מגובש עובד טוב יותר, נוטה לפתור בעיות במהירות וביעילות. הגיבוש אינו דבר מובן מאיליו ואחת הדרכים לעודד אותו היא לקיים פעילויות גיבוש. לפניכם שמונה רעיונות לפעילות גיבוש ובטוח שלפחות אחד מהם יתאים לצוות שלכם.

עובדי חברה שיצאו ליום גיבוש בטבע - רעיון ליום גיבוש

1. המרוץ למיליון

זוהי פעילות גיבוש לחברות אשר מתקיימת במרחב הפתוח. הפעילות אקטיבית, מרגשת ומתקיימת ברחבי הארץ. הצוותים נהנים מפעילויות ייחודיות, תחושת תחרות ולאורך הדרך יוכלו גם להתפנק בארוחות טעימות. יום גיבוש זה מתאים לכל גיל ולכל רמת כושר גופני.

העובדים או המנהלים המשתתפים ביום שכזה צוברים חוויות חיוביות. הם מגלים במהירות כי עליהם לשתף פעולה, לבקש ולהציע עזרה וכל זאת כדי להגיע אל קו הגמר לפני שהיום נגמר.

2. יום טיול בטבע

אפשרות שעומדת לרשות החברות או הארגונים היא יציאה לטבע. הארץ שלנו מלאה במסלולים יפיפיים ונופים בלתי עוצרי נשימה. תכנון נכון של יום גיבוש שכזה יתחיל בבחירת מסלול שכל העובדים יכולים לעבור בו, עצירות ביניים ורצוי לשלב פעילויות מהנות תוך כדי הטיול.

הטיול לא חייב להתקיים בטבע ואפשר לבחור גם במסלולי טיול עירוניים, בין שווקים, שכונות יפות ואתרים היסטוריים. רצוי להתכונן ליום זה ולעשות אותו עם מדריך שמתמחה בפעילויות גיבוש ושידע להכניס נופך מיוחד ומגבש ליום שכזה.

3. פעילות הישרדות

פעילות שכל כולה מזכירה את הישרדות, רק במספר שינויים קטנים. המשתתפים יחולקו למספר שבטים, אך לא יסבלו מרעב אלא יתפנקו לאורך היום. היום מהנה, מלא באתגרים והמטרה של כל קבוצה היא לצבור את מספר הנקודות הגדול ביותר ולהתמודד היטב מול שלל החוויות.

מהרגע הראשון יכנסו המשתתפים לחוויית הישרדות. התפאורה והסביבה יעידו על המשך היום והאנרגיה תעלה מיד. שני השבטים המובילים במשימות יעברו לשלב הסופי כששאר השבטים עשויים להפתיע במועצת השבט. זוהי הזדמנות נפלאה להתרענן, לשנות את האווירה ולגבש את צוות העבודה.

4. יום גיבוש מהסרטים

יום גיבוש מלא בהומור ובצחוק. גם כאן העובדים נחלקים לצוותים ולאורך היום הם יעברו בין משימות שונות וכל זאת כשעומדים לרשותם מספר אביזרים מפתיעים שבתחילת הדרך כלל לא ברור מה יהיה השימוש שלהם. המשימות אותן יקבל כל צוות לקוחות מסרטים כשהמטרה היא להגיע ראשונים לקו הסיום.

יום זה מלא בשמחה, הוא מרענן וללא כל ספק שובר את השגרה. במהלכו העובדים לא רק עונים על חידות ומשימות אלא גם צוברים חוויות וזיכרונות שימשיכו איתם לאורך זמן רב. הרבה לאחר שיום הגיבוש יסתיים.

5. סדנת בישול

זוהי דרך נפלאה לגבש בין צוות קטן. הצוות יכול להיות צוות עובדים או מנהלים. בזמן הסדנה המשתתפים לומדים לא רק מתכון אלא גם על דרכי הבישול, על עצמם והאנשים איתם הם עובדים. בישול משותף דורש שיתוף פעולה, חלוקת תפקידים, מנהיגות וגם פינוי מקום לאחרים.

סדנת בישול היא דרך מעולה וטעימה לגבש את הצוות וכך גם סדנאות אשר כוללות מרכיב של הכנת אוכל. כלומר, אפשר לשלב את הבישול או האפייה כחלק מפעילות. סדנה זו מביאה מצד אחד קלילות וטעמים נפלאים ומצד שני הזדמנות נפלאה לגבש, לפתור בעיות ולגלות צדדים חדשים בצוות.

6. הרצאה מרתקת

הרצאה יכולה להיות פעילות ארגונית טובה אך כדי שהיא תהיה מגבשת יש לבחור אותה בקפידה ורצוי שהיא תשלב פעילות עם הקהל (כלומר הצוות). ההרצאה יכולה להיות בשלל נושאים וחשוב שהיא תהיה מעשירה ולא ישירות לתחום העבודה (אחרת לא מדובר בפעילות מגבשת).

ישנן שלל הרצאות סביב נושאים רבים. כדאי לחשוב על הצוות, המאפיינים שלו ותחומי העניין המשותפים. במקרה של התלבטות בין האפשרויות השונות, תמיד מומלץ להתייעץ עם חברה מקצועית ובהתאם להחליט אם הרצאה היא הנכונה לגיבוש.

7. אקסטרים

ישנן שלל פעילויות אקסטרים שיכולות להוביל לגיבוש בצוות. הרעיון מאחורי הפעילויות הוא שהצוות מתמודד יחדיו מול אתגר. כל אחד מביא את הקושי או להפך, את ההנאה שלו וכל אחד יכול לתמוך בחבר צוות אחר. בין פעילויות אקסטרים אפשר לכלול: סנפלינג, טיול ג'יפים, שייט בקייקים ועוד.

בהתאם לאופי הצוות אפשר לבחור את פעילות הגיבוש. ישנן פעילויות אקסטרים שנחשבות לרגועות יותר ואחרות נחשבות להרבה יותר מאתגרות. יש להתבסס על היכרות עם הצוות ובהתאם להחליט מה הכי יכול להתאים לו. חשוב לזכור שהמטרה היא ליצור חוויה מרגשת שכולם רוצים לזכור שנים קדימה ולא חוויה שנראית בלתי אפשרית.

8. פעילות התנדבותית

דרך נפלאה גם ליצור גיבוש וגם לתרום לחברה היא לצאת לפעילות התנדבותית. ישנם מקומות עבודה אשר מאמצים ארגון כזה או אחר ויוצאים מספר פעמים בשנה, עם אותו הצוות או צוותים שונים ומתנדבים בו. ישנם ארגונים שיבצעו פעילות התנדבותית חד פעמית.

פעילות התנדבותית יכולה להיות בחלוקת מזון, צביעת בתים של קשישים ועוד. יש בכך ערך רב והצוות יכול להתגאות בכך שהוא משמעותי כל כך. כמובן, גם מקום העבודה תורם מעצם כך שהוא מפנה זמן של העובדים לבצע את הפעילות ההתנדבותית.

אנו ב – "OUTMIND" מומחים בארגון והפקת ימי גיבוש לחברות

נשמח לארגן לכם פעילות גיבוש חווייתי לחברה שלכם שהעובדים לא יפסיקו לדבר עליו

חייגו 072-395-0747 או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: