מה זה ODT ואיך זה תורם לעובדים בחברה

ODT או “Outdoor Training” היא פעילות המתקיימת בחוץ, באוויר הפתוח. המונח מתייחס לפעילויות עובדים או מנהלים המתקיימות מחוץ למקום העבודה. המטרה היא ליצור גיבוש בין העובדים, להעניק להם חוויה ובסופו של דבר להיטיב איתם ועם הארגון.

סדנת ODT - עובדים עולים על החבל

מחקרים רבים בתחום הארגון מצאו כי ישנו קשר בין גיבוש העובדים, בין תקשורת טובה ובין תפוקה בעבודה. עובדים מגובשים מתקשרים טוב יותר וכתוצאה מכך המשימות מתבצעות בזמן קצר וביעילות מרבית. בדרך כלל הגיבוש לא קורה מעצמו ויש לכך סיבות רבות.

יתכן וצוות העובדים נבנה ב"רבדים" כשכל פעם הצטרף עובד חדש. יתכן והצוות לא עבד יחדיו על משימות שונות ויתכן שהיו משימות או רגעים שיצרו מתחים. פעילות מחוץ לעבודה, ODT, מאפשרת להתגבר על האתגרים ויוצרת צוות עובדים מגובש.

חשיבות הגיבוש עבור העובדים ועבור מקום העבודה

פעילויות גיבוש מסייעות לעובדים ותורמות למקום העבודה. הן מפתחות את התקשורת בין העובדים, מעודדות היכרות, מסייעות לפיתוח היצירתיות ובנוסף לכל אלה, הפעילויות נותנות לעובדים את התחושה שמקום העבודה חושב עליהם. עובדים שמרגישים שהם חשובים למקום העבודה נוטים לעשות את עבודתם טוב יותר. הם מעריכים את המקום בו הם נמצאים ומוכנים להשקיע בו יותר.

מקום העבודה מרוויח מפעילויות גיבוש שמתקיימות מחוץ למקום העבודה ולאורך זמן. כאשר התקשורת בין העובדים טובה יותר בזכות הפעילות, הדבר ממשיך גם ליום יום וכשהעובדים צריכים לחלוק מידע הם עושים זאת בקלות. כשהעובדים מתגברים על מכשולים ואתגרים מהנים ביום גיבוש, הם מגלים את היתרונות של שיתוף הפעולה בניהם והעבודה המשותפת ממשיכה גם לחיי העבודה.

ODT מתבצעת בדרך כלל במקום יום העבודה אך עם זאת לא מדובר ביום חופש. העובדים לא ירגישו שהם בעבודה אלא להפך, ירגישו שהם לפני יום מהנה במיוחד ויגלו על עצמם, על הקולגות שלהם ועל הארגון, דברים חדשים שלא הכירו.

פעילות ODT בסביבה חדשה

הרעיון העומד מאחורי פעילות ODT הוא לצאת מהשגרה. היציאה לסביבה חדשה, שונה, אחרת, גורמת לעובדים להתנהל בצורה משוחררת יותר. הם לא נמדדים בהצלחה שלהם, הם לא חייבים לסיים את העבודה והפעילות שונה מכפי שהם מורגלים לה בחיי היום יום.

הפעילות יכולה להיות אתגרית, היא יכולה לכלול פתרון משימות ובדרך כלל היא תהיה מהנה וחווייתית. העובדים יעברו הליך גיבוש, היכרות, שיפור התקשורת וכל זאת באווירה מרעננת. שינוי הסביבה חשוב להשגת המטרות והוא מקל על העובדים להיפתח זה לזה.

אל הפעילות יכולים העובדים להגיע באופן עצמאי או במרוכז ממקום העבודה, תלוי במיקום הנבחר לפעילות, לאמצעים העומדים לרשות העובדים ובשעה בה הפעילות מתקיימת. הנסיעה אל הפעילות וממנה יכולה להיות מנוצלת גם כן לגיבוש ולהעלות את סף ההתרגשות, אך גם הגעה עצמית יכולה לעבוד היטב.

3 סיבות טובות לקיים פעילות מחוץ למקום העבודה

1. שינוי שגרה

מקום העבודה הוא אחד המקומות המרכזיים בחיי העובדים. הם מבלים בו כמחצית משעות הערות של היום ואת השעות המשמעותיות שבו. שגרה עלולה להוביל לשחיקה ויציאה ממנה יכולה להיות מרעננת ולסייע לעובדים להרגיש טוב יותר עם היום יום שלהם. מקום עבודה שדואג לעובדים שלו נהנה מפרודוקטיביות גבוהה ומעובדים מרוצים שבדרך כלל נשארים במקום לאורך תקופה ארוכה.

2. טיפול בנקודות בעייתיות

בתכנון נכון אפשר לטפל בבעיות שונות שעולות במהלך יום הפעילות. דרך משימות אתגריות, פעילויות וחוויה יכולות לעלות נקודות רגישות שונות בין העובדים. כשהם נדרשים לשתף פעולה זה עם זה, באווירה קלילה ולא מחייבת, הסיכוי ללבן עניינים ולהתגבר עליהם עולה. בעיות שנפתרות ביום הפעילות משפיעות על צורת העבודה ומגבירות את פתרון הבעיות, כשאלו עולות, בחיי העבודה.

3. חוויה מגבשת בין העובדים

צוות העובדים הוא הרבה יותר מיחידים שצריכים לבצע משימה. שיתוף פעולה בין העובדים יכול להוביל לפתרון בעיות, להעלות פתרונות במהירות והוא יוצר אווירה טובה שמעודדת עבודה. עובדים מגובשים ישתפו זה את זה גם במשימות שעליהם לבצע במהלך היום. הם לא יחששו מביקורת ויוכלו לבצע את העבודה שלהם על הצד הטוב ביותר.

תכנון פעילות ODT

ODT תורם לעובדים ולארגון. עם זאת, חשוב לתכנן את הפעילות בצורה הנכונה ורצוי לעשות זאת עם חברה מקצועית שמכירה היטב את התחום. בשלב הראשון כדאי להגדיר את מטרת הפעילות. המטרה יכולה ליצור חוויה משותפת והיא יכולה להיות גיבוש הצוות ואפילו פתרון מתחים בין העובדים. כל מטרה טובה וכל אחת תושג בדרך שונה מעט.

בשלב השני יש להתחיל לתכנן את פעילות החוץ כך שתתאים לצוות העובדים. יתכן ופעילות אתגרית תהיה מעולה אך יתכן שחלק מהעובדים ימנעו ממנה בשל חששות שונים. יתכן שדווקא פעילות קלילה תתאים, אך כדי להחליט על כך חשוב להכיר מעט את העובדים. בהתאם למטרות ולאופי העובדים והעבודה בניהם יש לבחור את הפעילות.

לבסוף יש לדאוג לפרטים הקטנים. להחליט על יום הפעילות, השעה, כיצד העובדים יגיעו אליה, לדאוג לארוחות או כיבוד אם היום ארוך ולוודא שכל העובדים מוכנים.

אנו ב – "OUTMIND" מומחים בארגון והפקת סדנאות ODT

נשמח לארגן לכם פעילות גיבוש חווייתי שהעובדים לא יפסיקו לדבר עליו

חייגו 072-395-0747 או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: