למה דווקא נופש חברה יוצר את החוויות הכי טובות?
נופש חברה מאפשר לעובדים לצאת משגרת העבודה ולשהות יחד בסביבה שונה, מפנקת ונעימה. בשל כך, נופש החברה נחשב לאחד הכלים היעילים ביותר לחיזוק הקשרים בין העובדים לבין עצמם ובין העובדים להנהלה וכן לפרמטר משמעותי בהעלאת שביעות הרצון ממקום העבודה.
אנחנו, בחברת Outmind, מתמחים בהפקות ימי גיבוש וכיף ונופש לעובדים – תכנון, ארגון וביצוע נופשי חברה חווייתיים ומותאמים לצרכים הייחודיים של כל חברה.
- אאוטמיינד
מהו נופש חברה?
נופש חברה היא חופשה קבוצתית המאורגנת על ידי מקום העבודה עבור העובדים וכוללת נסיעה למלון בארץ או בחו"ל. במהלכה מאורגנים טיולים, פעילויות חברתיות, סדנאות וכמובן נופש.
הנופש ממומן ע"י החברה והינו חלק מפעילות הרווחה של החברה לטובת גיבוש העובדים, חיזוק תחושת השייכות והבעת הערכה על ההתמדה בעבודה ועל עמידה ביעדים.
מחקרים רבים בנוגע לנופש חברה מציינים את יתרונותיו:
– נופש חברה מוביל לעלייה בפרודוקטיביות של העובדים עקב שיפור האווירה הכללית והדינמיקה הבין-אישית בין חברי הצוות.
– מקומות עבודה הנוהגים לקיים באופן קבוע נופש חברה מדווחים על שיפור בשיתוף הפעולה של העובדים וירידה בשיעורי ההיעדרות מהעבודה.
– 87%חלק משמעותי מהעובדים שבילו בנופש חברה דיווחו על תחושת עוצמה גבוהה יותר בהתמודדות עם אתגרים בעבודה.
למה דווקא נופש חברה יוצר את החוויות הכי טובות?
יציאה מהשגרה המוכרת והזדמנות להיכרויות לא פורמליות
עצם היציאה מהשגרה של בית-משרד- בית היא כבר שינוי מרענן וממלא מצברים לצוות העובדים. בנוסף לכך, זוהי הזדמנות מצוינת להיכרויות בלתי פורמליות בין העובדים בארוחת הבוקר, בבריכה או בטיול. זאת, להבדיל מהסביבה המשרדית המגבילה את הקשרים האנושיים.
בנופש נוצרת מעין "בועה חברתית" מקרבת של העובדים הנמצאים יחד כמה ימים, נופשים יחד ונהנים מפעילויות חברתיות שונות.
בסיטואציה כזו ניתן ליצור קשרים חדשים ולהכיר צדדים שונים באופיים של חברים לעבודה, שאת חלקם יכול להיות שמכירים רק בשמם מתכתובות המיילים…
העובדים והמנהלים חולקים חוויה משותפת במפגש בלתי אמצעי ללא מחיצות של סמכות או תפקיד.
את ההיכרות הזו לוקחים העובדים איתם חזרה לשגרת העבודה והיא מסייעת לשיתוף פעולה טוב יותר, לתקשורת פתוחה יותר ולסביבת עבודה תומכת.
הקלה בתחושת השחיקה
סקר של המוסד לבטיחות וגהות בדק את נושא השחיקה בעבודה בקרב כ-2000 עובדים בישראל ומצא:
סבלו משִׁחִיקָה קיצונית – 3.6%
סבלו משחיקה גבוהה מאוד – 13.6%
סבלו משחיקה גבוהה – 34.2%
סבלו משחיקה בינונית ‑ 34.6%
סבלו משחיקה נמוכה – 16.6%
מסקנה: יותר מ‑50% מהנשאלים דיווחו על רמות שחיקה בהיקף בינוני ומעלה. ככל שרמת השחיקה עלתה – כך ההיעדרות מהעבודה עלתה.
ואכן, שחיקה תעסוקתית ידועה כגורם סיכון לבריאות הגופנית והנפשית של עובדים. אחד מהיתרונות המרכזיים של נופש חברה הוא הפחתת השפעותיה של תופעת השחיקה ושיפור ברווחה הנפשית והפיזית של העובדים. לאחר הנופש העובדים חוזרים לעבודה עם אנרגיה מחודשת, התורמת להגברת הפרודוקטיביות והמוטיבציה בעבודה.
יצירת זיכרונות משותפים חיוביים
החוויות החיוביות ותחושת ה"ביחד" שחוו העובדים בנופש החברה נשארים איתם זמן רב אחרי שהנופש מסתיים. החוויות שהצטברו מחוץ למקום העבודה במסגרת מהנה ובלתי רשמית, יוצרות זיכרונות חיוביים משותפים. זיכרונות אלו מייצרים תחושת שייכות וחיבור, מעמיקות את הקשרים הבין-אישיים ומחזקות את האמון ההדדי ביניהם. בעקבות כך עולה רמת האמפתיה, הפתיחות ושיתוף הפעולה בעבודה ונוצרת זהות קולקטיבית, שפה פנימית ותחושה משותפת שהם חלק ממשהו גדול יותר.
מגביר את שיפור שיתוף הפעולה בצוות
פעילויות צוות ומשימות קבוצתיות המתקיימות במהלך נופש החברה מחזקות את מיומנויות שיתוף הפעולה בצוות, התקשורת, ההקשבה, והתיאום בין האנשים. עובדים לומדים לסמוך זה על זה, לתקשר ביניהם ביעילות תחת לחץ ולפתור בעיות יחד.
את המיומנויות האלו הם יכולים ליישם בעבודה השוטפת: הם חוזרים לעבודה כשהם מתואמים יותר, מתקשרים באופן פתוח יותר ופועלים מתוך תחושת אחריות קבוצתית.
מחזק את תחושת השייכות לחברה
נופש חברה הוא הזדמנות מצוינת להשקיע בתרבות הארגונית ולחזק את תחושת השייכות של העובדים לחברה. כאשר חברה מוציאה את עובדיה לנופש כזה היא משדרת להם מסר של הערכה ונכונות להשקיע בהם. המסר הזה מחזק את תחושת השייכות לחברה, מגביר את רמת המחויבות והנאמנות של העובדים ומחזק משמעותית את רמת שביעות הרצון בעבודה.
החוויות המשותפות שנוצרות במהלך הנופש תורמות לחיזוק הקשר הרגשי בין העובדים לבין מקום העבודה ויוצרות תחושה של שייכות קבוצתית שנשמרת לאורך זמן רב.
לכן, נופש חברה נחשב לכלי אסטרטגי לחיזוק תחושת השייכות, לשיפור התרבות הארגונית ולבניית מערכת יחסים עמוקה ומתמשכת בין העובדים לחברה.
שיפור התקשורת הארגונית
במהלך נופש לעובדי החברה ניתן לקיים גם פעילויות בעלות אופי מקצועי יותר, כמו: הרצאות מקצועיות, סדנאות פיתוח אישי ומקצועי, הזדמנות לדיונים משותפים בשיתוף העובדים והמנהלים על נושאים מהותיים לחברה והעברת מסרים חשובים מההנהלה.
בסביבה בלתי רשמית זו, הפעילות הארגונית מתבצעת באווירה של תקשורת פתוחה וזורמת בין ההנהלה לעובדים ולכן תורמת מאד לחיזוק ולשדרוג התקשורת הארגונית בין כל הדרגים המקצועיים.
באווירה זו העובדים מרגישים בנוח להביע את דעתם, להעלות רעיונות חדשניים או הצעות לשיפור תהליכים.
תקשורת מסוג זה משפיעה לטובה גם לאחר החזרה לעבודה, כשהעובדים מרגישים בנוח יותר לפנות למנהלים, להביע דעה ולשתף איתם פעולה.