למה חשוב לחברה לארגן נופש לפחות פעם בשנה?

כשארגון מתכנן נופש לעובדיו, הוא עושה את אחד הדברים החכמים ביותר שהוא יכול – משקיע במשאב הכי חשוב שלו – בעובדים!

עובדים מצטלמים בנופש חברה ליד הים והם מאוד שמחים

עובדים מותשים ושחוקים שאין להם זמן לצאת לחופש הינם עובדים שלא משרתים נכונה את הארגון שלהם. לעומתם, עובדים שהארגון שלהם דואג להוציא אותם לימי כיף ולנופש לפחות פעם אחת בשנה הם עובדים מרוצים שיודעים שההנהלה מוכנה להשקיע בהם ולטפח אותם.

חופשה שנתית מגבירה את תפוקתם של העובדים, מפחיתה את ההיעדרויות מהעבודה וגורמת לעובדים להיות בריאים יותר נפשית ופיסית. נופש חברה מעניק הזדמנות להטעין מצברים נפשיים וגופניים, להשלים שעות שינה, לבלות עם העמיתים לעבודה ולשפר את התקשורת ביניהם.

כל אלו יתרמו באופן משמעותי לאיכות העבודה שלהם כשיחזרו מהנופש.

נופש לעובדים – מנקודת מבטו של העובד

בואו ונשאל את עצמנו: מה רוצה עובד ממוצע?
התשובה היא – הוא רוצה שיהיו לו חיים באיכות טובה, רוצה להרוויח טוב ורוצה גם – לטייל, לנפוש ובקיצור – לעשות כיף ולהנות.
חופשה – ובמיוחד זו המאורגנת וממומנת ע"י מקום העבודה ועוד על חשבון ימי עבודה – היא יוזמה מעולה של המעביד כלפי העובד.

עובדים עייפים ושחוקים, שמזמן לא היו בחופשה ולא לקחו לעצמם פסק זמן, הינם עובדים לא מרוצים, חסרי מוטיבציה וכאלו שתפוקתם היומית אינה עומדת ביעדי הארגון.
ישנם גם עובדים שלא יכולים להרשות לעצמם לצאת לחופשה ובוודאי שלא לחופשה או לנופש ברמה גבוהה, כמו זה שמתכנן הארגון.

בשבילם, נופש שמארגנת החברה יכול להיות חוויה ייחודית ומפנקת במיוחד.
ישנם עובדים שמהססים האם לנצל את ימי החופשה שלהם, כי הם מפחדים שכשיחזרו תהיה להם הרבה מאד עבודה שהצטברה ויהיה להם קשה להדביק את הפער.

יש כאלו שאולי יחששו לצאת לחופשה, כי אז יכולה החברה להיווכח שניתן להחליפם ואולי המחליף אף יעשה עבודה טובה יותר…

ולכן, כשהחברה משביתה את העבודה לכמה ימים לצורך נסיעה לנופש מרוכז – כל ההתלבטויות והחששות הללו אינם רלוונטיים.

עובדים שהיו בנופש – הינם עובדים פרודוקטיביים יותר

עובדים שיצאו לנופש, נחו, אכלו טוב ונהנו הינם עובדים טובים יותר ובעלי מוטיבציה גבוהה יותר לחזור ולעבוד.

יציאה לחופשה ממלאת את המצברים הנפשיים, מורידה מתח, מסייעת במניעת שחיקה ומקדמת את האיזון בין חיים אישיים לעבודה.

יציאה לנופש נמצאה כאלמנט המגביר את האושר האישי של האדם והשפעתה החיובית נמשכת גם אחרי שהחופשה בפועל נגמרת.  יציאה לחופשה גם מועילה לבריאות הפיזית של העובדים בשל המנוחה שלה הם זוכים בחופש, השלמת שעות שינה, תזונה משופרת ועוד.

מחקרים מצאו, שאי יציאה לחופשה מעלה את המתח בזוגיות, משפיעה לרעה על חיי המשפחה וכן משפיעה לרעה על בריאות העובד ועל חשיפתו לסיכון למחלות לב וכלי דם.
גברים שלא יצאו לחופשה במשך מספר שנים היו בסיכון גבוה ב-30 אחוז ללקות בהתקף לב מאשר אלו שלקחו חופשה לפחות שבוע בשנה.

מדוע חשוב לחברה לארגן נופש לפחות פעם בשנה?

מקרב בין העובדים – נופש עם עמיתים לעבודה מהדק את הקשרים החברתיים ביניהם.
בימי הנופש יש זמן פנוי ורגוע ליצור היכרויות וידידות בין עובדים מצוותים שונים וכן לאפשר לעובדים מאותו הצוות להכיר אחד את השני יותר לעומק ובאופן אישי.

הגברת המוטיבציה ותחושת השייכות – העובדים מעריכים את השקעת הארגון בהם ולכן תחושת השייכות והכרת התודה למקום העבודה מתגברים.

הזדמנות להטענה רגשית ופיסית – אין כמו זמן בילוי ומנוחה להטענת המצברים הפיסיים והנפשיים של העובד.
היציאה מהשגרה לנופש, לטיול, לימי גיבוש חווייתיים וכדו' מאפשרת לקיחת פסק זמן חשוב ומשמעותי מלחץ חיי המשפחה, גידול הילדים וכמובן – מהעבודה היומיומית.

תרגול מיומנויות שונות – תרגול עבודה בצוות, תקשורת בונה, עמידה במטרה, תכנון זמן, חשיבה יצירתית, ביטוי המשאבים האישיים והקבוצתיים: כל אלו מתבטאים בחופשה ויכולים לבוא לידי ביטוי גם לאחר מכן בעבודה עצמה.

כולם שווים – בנופש כולם שווים, אין מעמדות ונוצרת התקרבות בין בעלי תפקידים שונים.
זוהי הזדמנות מעולה להכיר את העובדים מההנהלה, ראשי צוותים וכדו' שביום יום רק מנחיתים הוראות על העובדים הזוטרים, אך אינם מכירים אותם באמת.
זה יוצר אחדות ותחושת שיוויון בחברה.

הזדמנות לשיחות בלתי פורמליות – בנופש מתנהלות שיחות בלתי פורמליות באווירה ידידותית וכך ניתן גם להציע רעיונות, לקבל משוב, לחשוב יחד על פתרונות לבעיה שמתלבטים בה בעבודה ולשמוע הצעות לשיפור.

טיפים חשובים לארגון נופש בארגון

להיעזר בחברה מקצועית כדי לתכנן חופש איכותי ומוצלח -אתה, בתור מנהל, לא היית רוצה שנופש שאתה מתכנן פעם בשנה יוגדר ע"י העובדים ככישלון.
לכן, חשוב להיעזר בחברה מקצועית לתכנון טיולים ונופשים – כמו למשך חברת – OUTMIND כדי לארגן נופש מוצלח שיענה על צרכי העובדים שלך.

מומלץ לחשוב מהו האפיון המתאים ביותר לנופש עבור העובדים שלך – להתאים את אופי הנופש ואת הפעילויות שבו להרכב העובדים ולסגנון המתאים להם.

לגוון את הפעילויות כך שבמהלך החופש כל עובד יוכל למצוא את עצמו ולהנות לפחות מחלק מהפעילויות.

לא להתפשר על נוחות או על רמת האוכל – אם צריך הסעות ממקום למקום, איסוף ביום תחילת הנופש ופיזור נוח לעובדים בסיומו. וכמובן – חלק מרכזי בנופש הינו מרכיב האוכל – אם האוכל לא ברמה גבוהה, הנופש לא ייחשב ע"י העובדים כהצלחה.

אל תשכחו לפנק את העובדים במתנות במהלך החופשה – כל אחד אוהב לקבל מתנות ואפילו מתנות קטנות שמסמלות ניצחון של קבוצה על קבוצה אחרת או מקום ראשון בחידון טריוויה.

עודדו את העובדים לפרסם תמונות ברשתות החברתיות – לרשתות החברתיות יש כוח פרסומי ושיווקי רב ביותר. עודדו את העובדים לפרסם את חוויותיהם מהנופש.
פרסום כזה יכול להעלות את תחושת השייכות שלהם למקום העבודה והרווח שלכם – המנהלים – יכול להיות שאנשים יראו את התמונות וירצו להגיע לעבוד אצלכם.
מי לא היה רוצה לעבוד בחברה המארגנת נופשים כאלו לעובדיה?

חייגו 072-395-0747 או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: